دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۵۵:۲۳

عقب ماندگی صنعت کشتی‌سازی در ایران

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل کشتیرانی گفت‌: اگر دوره ساخت یک کشتی برای شرکت‌های خصوصی به ۱۰ سال برسد، کار توجیه اقتصادی ندارد و کشتی از رده خارج خواهد شد چرا که هم‌ اکنون یک کشتی بزرگ در دنیا، در طول دو تا سه سال ساخته می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، محمد سعیدی درباره استراتژی ایران برای ساخت کشتی عنوان کرد :اگر هر قرارداد همکاری که با هر شرکتی منعقد می‌شود با رویکرد انتقال فناوری به داخل کشور باشد، بهترین موفقیت صورت می‌گیرد. سعیدی اضافه کرد: اکنون بحث مهم درهمکاری‌های بین‌المللی، انتقال دانش فنی و فناوری است. البته برای شرکت‌های خصوصی، زمان ساخت هم مهم است و البته یک نقطه بحرانی به شمار می‌رود، ضمن اینکه قیمت تمام ‌شده و استفاده از فناوری روز دنیا نیز باید در کنار اهمیت زمان ساخت، مد نظر قرار گیرد.


به گفته او، اکنون دیگر دوره‌ای نیست که مصرف‌ کنندگان بازار کشتی بخواهند سوبسید به سازنده‌ها بدهند؛ این یارانه را باید دولت بدهد تا شرکت‌های سازنده خود را به روز کنند. بنابراین اگر بخواهند با مسیر قبلی حرکت کنند، حتماً از بازارهای بین‌المللی عقب می‌مانند و کسی هم سفارش جدیدی به آنها نمی‌دهد و بنابراین در یک پروسه زمانی، کل این شرکت از صحنه بین‌المللی حذف می‌شود. وی همچنین بیان کرد: قطعاً ظرفیت ساخت کشتی در داخل کشور بسیار محدود است و بنابراین برای اینکه بتوانیم در صحنه بین‌المللی رقابت کنیم باید با شرکتی مثل مرسک که اولین در دنیاست، رقابت خود را تعریف کنیم. نمی‌توان منتظر ماند تا یک کشتی سفارش داده ‌شده، ۱۰ سال بعد تحویل داده شود.



  کد خبر : 1488
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :